امام جمعه شهرستان میبد بیان داشت: صاحبان سرمایه ، کارخانه داران ، اصناف ، تجار ، بازاریان و متمکنین شهرستان میبد باید در جهت فقر زدایی و کاهش فاصله طبقاتی مشارکت فعال داشته باشند.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد، "آیت الله اعرافی" در جلسه کمیته فرهنگی– اجتماعی شورای حمایتی و توانمند سازی (سند کاهش فقر)، وجود فقر ، فاصله طبقاتی اقتصادی، عاطفی و روحی را سه مشکل موجود در شهرستان میبد بیان نمود و افزود: وجود این مسائل و مشکلات در شهری نظیر میبد با قدرت سرمایه گذاری بالا به هیچ وجه قابل قبول نیست.

بنا بر این گزارش در این جلسه تعداد 11 شاخص و ملاک فرهنگی در جهت اجرایی شدن سند کاهش فقر تدوین شده توسط کمیته امداد مشخص گردید که از آن جمله می توان به ترویج فرهنگ مناعت طبع ،عدم تکدیگری ، ترویج فرهنگ کار و تلاش ، توجه به فرهنگ صله رحم ، تقویت قرض الحسنه ، ترویج فرهنگ فقر زدایی و مساعدت به مستمندان به عنوان ارزش نام برد.

همچنین در این جلسه، گروهی از دستگاههای اجرایی شامل آموزش و پرورش ، دانشگاهها ، نخبگان ، هیئت امنای مساجد ، مدیران سایتها و نشریات و رسانه ها به عنوان فرهنگ سازان و گروهی از صاحبان صنایع و کارخانه ها ، اصناف و بازاریان و غیرو به عنوان گروه فرهنگ پذیر مشخص گریدند تا در جهت تبیین مسائل و مشکلات ناشی از فقر و همچنین اتخاذ تدابیر لازم در راستای کاهش فقر و محرومیت همکاری و هم افزایی داشته باشند.

حجه الاسلام والمسلمین یحیی زاده نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی  نیز در این جلسه توجه به دسته بندی فقرا و نیازمندان، نقش روحانیون در تبیین مشکلات نیازمندان، استفاده از ظرفیتهای هیئت های مذهبی و غیرو را از جمله موارد مهم در اجرای سند کاهش فقر برشمرد./.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا